Komunikaty
Ogłoszenie - doradztwo zawodowe
- Szczegóły
Ogłoszenie nr 3 /2023/SP 4
O G Ł O S Z E N I E
Zapraszamy do udziału w projekcie pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt jest realizowany zgodnie z wnioskiem złożonym przez Gminę Miasto Chełmno w odpowiedzi na konkurs nr RPKP.10.02.02-iż.00-04-305/19 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Oś Priorytetowa 10. Innowacyjna Edukacja. Działanie 10.2 Kształcenie ogólne i zawodowe. Poddziałanie 10.2.2 Kształcenie ogólne.
Oferta
|
L.p |
Nazwa zajęć |
Liczba uczniów |
Liczba grup |
Czas/na grupę |
||
razem |
dziewcz. |
chłopcy |
|||||
III. doradztwo edukacyjno-zawodowe |
1. |
zajęcia z doradztwa zawodowego 2023 - 7 grup, |
130 |
7 |
3 godz. kwiecień 3 godz. maj |
Zajęcia kierowane są do uczniów klas VII – VIII. Osoby zainteresowane udziałem w projekcie powinny złożyć do 24.03.2023r. wypełniony formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie, u szkolnego koordynatora lub w biurze projektu.
Szczegółowe zasady rekrutacji określa Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności.” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020 będący załącznikiem nr 1 Zarządzenia 102/2020 Burmistrza Miasta Chełmna z dnia 24 sierpnia 2020 r.
Osoby do kontaktu:
Marlena Nowak – szkolny koordynator SP4, tel. 698 834 192
Kierownik projektu: Magdalena Ludwikowska tel. 500 234 177
Biuro projektu (siedziba) Centrum Obsługi Placówek Oświatowych w Chełmnie
ul. Kościuszki 11, 86-200 Chełmno
„Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności” 2022
- Szczegóły
„Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności”
Projekt „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności” realizowany będzie w okresie od sierpnia 2020 roku do czerwca 2023 roku w Szkole Podstawowej nr 1, Szkole Podstawowej nr 2 i Szkole Podstawowej nr 4 w Chełmnie.
Gmina Miasto Chełmno złożyła wniosek w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Oś Priorytetowa 10. Innowacyjna Edukacja. Działanie 10.2 Kształcenie ogólne i zawodowe. Poddziałanie 10.2.2 Kształcenie ogólne.
Realizacja wsparcia przygotowana została na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół w zakresie zajęć dla uczniów, doskonalenia nauczycieli i wyposażenia w pomoce naukowe.
Zajęcia w ramach projektu będą stanowiły uzupełnienie działań prowadzonych przez szkoły.
W szkołach, zgodnie z założeniami konkursu, zaplanowano:
1. Działania na rzecz kształtowania i rozwijania u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy w zakresie:
a) TIK,
b) umiejętności matematyczno-przyrodniczych,
c) umiejętności posługiwania się językami obcymi,
d) umiejętności rozumienia, kreatywności, innowacyjności, przedsiębiorczości, krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów, umiejętności uczenia się i umiejętności pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy.
W ramach pierwszego działania w chełmińskich szkołach odbywały się będą różnorodne zajęcia zarówno rozwijające (informatyczne, z programowania i robotyki, matematyczne, z fizyki, chemii, biologii, geografii, szachowe, z języka angielskiego, hiszpańskiego, francuskiego oraz rozwijające rozumienie i kreatywność) jak i dydaktyczno-wyrównawcze (z matematyki, języka angielskiego, języka niemieckiego, przyrody, biologii, fizyki, chemii). Treści zajęć realizowanych w ramach kół będą wykraczały poza program nauczania, natomiast zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze będą zgodne z podstawą programową realizowaną na zajęcia lekcyjnych.
W jednym roku szkolnym, łącznie we wszystkich szkołach zaplanowanych jest do realizacji 2 884 godz.
2. Realizację procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
W ramach tego zadania prowadzone będą zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, socjoterapeutyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne. Łącznie w szkołach 896 godzin w roku szkolnym.
3. Doradztwo edukacyjno-zawodowe związane z wyborem dalszych kierunków kształcenia
i uwzględniające potrzeby rynku pracy. Zajęciami w każdym roku objęci zostaną uczniowie klas VIII. Łącznie w szkołach 64 godziny w roku szkolnym.
4. Zajęcia mające na celu tworzenie warunków do nauczania opartego na metodzie eksperymentu w zakresie kompetencji matematyczno-przyrodniczych.
Celem tych zajęć jest rozbudzenie ciekawości poznawczej ucznia poprzez innowacyjne, zróżnicowane metody i formy pracy, w tym wykorzystanie doświadczeń i eksperymentów podnoszących atrakcyjność procesu nauczania. W SP-1 zaplanowano zajęcia z chemii, w SP 2 z fizyki, a w SP-4 z biologii i chemii. W każdej ze szkół prowadzone będą też międzyszkolne zajęcia eksperymentalne z: biologii z przyrodą w SP-1, z chemii w SP-2, z fizyki i matematyki w SP-4. Dodatkowym celem zajęć międzyszkolnych jest integracja uczniów ze wspólnymi zainteresowaniami z różnych szkół. W ramach projektu pracownie szkolne zostaną doposażone w sprzęt niezbędny do nauczania eksperymentalnego.
Łącznie w roku szkolnym zaplanowano w szkołach 196 godzin zajęć opartych na metodzie eksperymentu.
W ramach powyższych czterech zadań od września 2020 roku do czerwca 2023 roku ( rok szkolny 2020/21, 2021/2022 i 2022/23) dla uczniów zrealizowanych będzie łącznie 12 120 godzin.
W projekcie zaplanowano również podniesienie kompetencji i kwalifikacji nauczycieli, którzy uczestniczyć będą w szkoleniach w zakresie:
a) metod indywidualnej pracy z uczniem,
b) wykorzystywania metod eksperymentu naukowego w edukacji,
c) korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych,
e) kształtowania umiejętności interpersonalnych i społecznych,
f) doradztwa edukacyjno-zawodowego,
Dzięki projektowi placówki wyposażone zostaną w pracownie przedmiotowe i doposażone w pomoc naukowe.
W Szkole Podstawowej nr 1 powstanie pracownia biologiczno – przyrodnicza i doposażona zostanie pracowni chemii.
W Szkole Podstawowej nr 2 powstanie pracownia chemiczna i doposażona zostanie pracownia fizyki.
W Szkole Podstawowej nr 4 powstanie pracownia matematyczno - fizyczna i doposażona zostanie pracownia biologii i chemii.
Każda ze szkół wyposażona zostanie w stół demonstracyjny - laboratoryjny do doświadczeń chemicznych, w narzędzia do TIK, a także pomoce dydaktyczne do zajęć rozwijających kompetencje kluczowe, do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i logopedii.
Łączna wartość pomocy naukowych - 361 938,02 zł.
Całkowita wartość projektu wynosi 1 769 206,82 zł z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny) wynosi 85% tj. 1 503 825,79 zł. i 10% dofinansowanie budżetu państwa tj. 176 911,03 zł.
Gmina wnosi wkład własny w wysokości 5% wartości projektu ( 88 470,0 zł.), jako niepieniężny, w postaci udostępnienia sal lekcyjnych w szkołach, w których realizowany będzie projekt.
Załączniki:
O G Ł O S Z E N I E 1/2022
- Szczegóły
Ogłoszenie nr 1/2022/SP 4
Zapraszamy do udziału w projekcie
pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności”
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt jest realizowany zgodnie z wnioskiem złożonym przez Gminę Miasto Chełmno w odpowiedzi na konkurs nr RPKP.10.02.02-iż.00-04-305/19 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Oś Priorytetowa 10. Innowacyjna Edukacja. Działanie 10.2 Kształcenie ogólne i zawodowe. Poddziałanie 10.2.2 Kształcenie ogólne.
Oferta
|
L.p |
Nazwa zajęć |
Liczba uczniów |
Liczba grup |
Czas/na grupę |
||
razem |
dziewczeta |
chłopcy |
|||||
III. doradztwo |
1. |
zajęcia z doradztwa zawodowego |
100 |
5 |
3 godz.- kwiecień |
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie powinny złożyć do 23.03.2022r. wypełniony formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie, u szkolnego koordynatora lub w biurze projektu.
Szczegółowe zasady rekrutacji określa Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności.” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020 będący załącznikiem nr 1 Zarządzenia 102/2020 Burmistrza Miasta Chełmna z dnia 24 sierpnia 2020 r.
Osoby do kontaktu:
Marlena Nowak –szkolny koordynator SP4, tel. 698 834 192
Kierownik projektu: Magdalena Ludwikowska tel. 500 234 177
Biuro projektu (siedziba) Centrum Obsługi Placówek Oświatowych w Chełmnie
ul. Kościuszki 11, 86-200 Chełmno
Projekt edukacyjny „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności”
- Szczegóły
Ogłoszenie nr 1/2021/SP4
O G Ł O S Z E N I E
Zapraszamy do udziału w projekcie pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt jest realizowany zgodnie z wnioskiem złożonym przez Gminę Miasto Chełmno w odpowiedzi na konkurs nr RPKP.10.02.02-iż.00-04-305/19 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Oś Priorytetowa 10. Innowacyjna Edukacja. Działanie 10.2 Kształcenie ogólne i zawodowe. Poddziałanie 10.2.2 Kształcenie ogólne.
Oferta
|
L.p |
Nazwa zajęć |
Liczba uczniów |
Liczba grup |
Czas |
||
razem |
dziewcz. |
chłopcy |
|||||
I. Realizacja zadań i rozwijania |
1. |
Koło z informatyki |
18 |
10 |
8 |
3 |
1 godz. w tygodniu |
2. |
koło z programowania |
18 |
10 |
8 |
3 |
1 godz. w tygodniu |
|
3. |
Koło z języka angielskiego dla klas |
22 |
13 |
9 |
4 |
1 godz. w tygodniu |
|
4. |
Koło z języka niemieckiego |
12 |
7 |
5 |
2 |
1 godz. w tygodniu |
|
5. |
Koło z matematyki |
22 |
12 |
10 |
4 |
1 godz. w tygodniu |
|
6. |
Koło z fizyki |
4 |
2 |
2 |
1 |
1 godz. w tygodniu |
|
7. |
Koło z chemii |
4 |
2 |
2 |
1 |
1 godz. w tygodniu |
|
8. |
Koło z biologii |
8 |
4 |
4 |
2 |
1 godz. w tygodniu |
|
9. |
Koło z geografii |
6 |
3 |
3 |
1 |
1 godz. w tygodniu |
|
10. |
Koło szachowe |
12 |
6 |
6 |
1 |
1 godz. w tygodniu |
|
11. |
Koło rozwijające krytyczne myślenie dla klas I-III |
6 |
3 |
3 |
1 |
1 godz. w tygodniu |
|
12. |
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki |
32 |
16 |
16 |
8 |
1 godz. w tygodniu |
|
13. |
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze |
20 |
10 |
10 |
5 |
1 godz. w tygodniu |
|
14. |
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze |
4 |
2 |
2 |
1 |
1 godz. w tygodniu |
|
15. |
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze |
16 |
8 |
8 |
4 |
1 godz. w tygodniu |
|
16. |
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze |
4 |
2 |
2 |
1 |
1 godz. w tygodniu |
|
17. |
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze |
4 |
2 |
2 |
1 |
1 godz. w tygodniu |
|
II. Indywidualizacja pracy z uczniem i edukacyjnymi |
18. |
Zajęcia socjoterapeutyczne |
8 |
4 |
4 |
2 |
1 godz. w tygodniu |
19. |
Zajęcia logopedyczne |
16 |
8 |
8 |
8 |
1 godz. w tygodniu |
|
20. |
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne |
18 |
9 |
9 |
6 |
1 godz. w tygodniu |
|
III. doradztwo edukacyjno-zawodowe |
21. |
Zajęcia z doradztwa zawodowego 2021/22- 5 grup, |
97 |
5 |
9 godz.-kwiecień, 9 godz.maj |
||
IV. Tworzenie warunków |
22. |
Zajęcia eksperymentalne z chemii |
6 |
3 |
3 |
1 |
1 godz. w tygodniu |
23. |
Zajęcia eksperymentalne z biologii |
6 |
3 |
3 |
1 |
1 godz. w tygodniu |
|
24. |
Zajęcia międzyszkolnej grupy matematyki i fizyki eksperymentalnej Kl I – III |
4 |
2 |
2 |
1 |
1 godz. w tygodniu |
|
25. |
Zajęcia międzyszkolnej grupy biologii i przyrody eksperymentalnej. |
4 |
2 |
2 |
1 |
1 godz. w tygodniu |
|
26. |
Zajęcia międzyszkolnej grupy chemii eksperymentalnej. |
4 |
2 |
2 |
1 |
1 godz. w tygodniu |
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie powinny złożyć do 10.09.2021 r. wypełniony formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie, u szkolnego koordynatora lub w biurze projektu.
Szczegółowe zasady rekrutacji określa Regulamin rekrutacji i uczestnictwa
w projekcie pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności.” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020 będący załącznikiem nr 1 Zarządzenia 102/2020 Burmistrza Miasta Chełmna z dnia 24 sierpnia 2020 r.
Osoby do kontaktu:
Marlena Nowak –szkolny koordynator SP4, tel. 698 834 192
Kierownik projektu: Magdalena Ludwikowska tel. 500 234 177
Biuro projektu (siedziba) Centrum Obsługi Placówek Oświatowych w Chełmnie ul. Kościuszki 11, 86-200 Chełmno
Załączniki:
Formularz rekrutacyjny
Klauzula informacyjna
Regulamin rekrutacji
**********************************************************
Ogłoszenie nr 6 /2021/SP
O G Ł O S Z E N I E
Zapraszamy do udziału w projekcie
pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt jest realizowany zgodnie z wnioskiem złożonym przez Gminę Miasto Chełmno w odpowiedzi na konkurs nr RPKP.10.02.02-iż.00-04-305/19 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Oś Priorytetowa 10. Innowacyjna Edukacja. Działanie 10.2 Kształcenie ogólne i zawodowe. Poddziałanie 10.2.2 Kształcenie ogólne.
Oferta:
|
L.p |
Nazwa zajęć |
Liczba uczniów |
Liczba grup |
Czas |
||
razem |
dziewcz. |
chłopcy |
|||||
III. doradztwo edukacyjno-zawodowe |
1.1. |
zajęcia z doradztwa zawodowego 2020/2021-3 gr. 2021/2022- 5 grup, 2022/2023- 6 grup |
68 |
3 |
9 godz. kwiecień, 9 godz. maj |
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie powinny złożyć do 26.03.2021r. wypełniony formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie, u szkolnego koordynatora lub w biurze projektu.
Szczegółowe zasady rekrutacji określa Regulamin rekrutacji i uczestnictwa
w projekcie pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności.” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020 będący załącznikiem nr 1 Zarządzenia 102/2020 Burmistrza Miasta Chełmna z dnia 24 sierpnia 2020 r.
Osoby do kontaktu:
Marlena Nowak –szkolny koordynator SP4, tel. 698 834 192
Kierownik projektu: Magdalena Ludwikowska tel. 500 234 177
Biuro projektu (siedziba) Centrum Obsługi Placówek Oświatowych w Chełmnie
ul. Kościuszki 11, 86-200 Chełmno
*************************************************************************************************************
Ogłoszenie nr 5 /2020/SP
O G Ł O S Z E N I E
Zapraszamy do udziału w projekcie
pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt jest realizowany zgodnie z wnioskiem złożonym przez Gminę Miasto Chełmno w odpowiedzi na konkurs nr RPKP.10.02.02-iż.00-04-305/19 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Oś Priorytetowa 10. Innowacyjna Edukacja. Działanie 10.2 Kształcenie ogólne i zawodowe. Poddziałanie 10.2.2 Kształcenie ogólne.
Rekrutacja uzupełniająca:
|
L.p |
Nazwa zajęć |
Liczba uczniów |
Liczba grup |
Czas |
||
razem |
dziewcz. |
chłopcy |
|||||
I. Realizacja zadań i rozwijania |
1 |
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki – klas II |
1 |
1 |
- |
1 |
1 godz. w tygodniu |
II. Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. |
2 |
Zajęcia logopedyczne |
1 |
1 |
- |
1 |
1 godz. w tygodniu |
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie powinny złożyć do 10.02.2020 r. wypełniony formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie, u szkolnego koordynatora lub w biurze projektu.
Szczegółowe zasady rekrutacji określa Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności.” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020 będący załącznikiem nr 1 Zarządzenia 102/2020 Burmistrza Miasta Chełmna z dnia 24 sierpnia 2020 r.
Osoby do kontaktu:
Marlena Nowak –szkolny koordynator SP4, tel. 698 834 192
Kierownik projektu: Magdalena Ludwikowska tel. 500 234 177
Biuro projektu (siedziba) Centrum Obsługi Placówek Oświatowych w Chełmnie
ul. Kościuszki 11, 86-200 Chełmno
*************************************************************************************************************
Ogłoszenie nr 3 /2020/SP
O G Ł O S Z E N I E
Zapraszamy do udziału w projekcie
pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt jest realizowany zgodnie z wnioskiem złożonym przez Gminę Miasto Chełmno w odpowiedzi na konkurs nr RPKP.10.02.02-iż.00-04-305/19 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Oś Priorytetowa 10. Innowacyjna Edukacja. Działanie 10.2 Kształcenie ogólne i zawodowe. Poddziałanie 10.2.2 Kształcenie ogólne.
Oferta:
L.p |
Nazwa zajęć |
Liczba uczniów |
Liczba grup |
Czas |
|||
razem |
dziew. |
chłopcy |
|||||
I. Realizacja zadań na rzecz kształtowania i rozwijania u uczniów kompetencji kluczowych, umiejętności kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych |
1 |
Koło z języka niemieckiego – gr I |
6 |
4 |
2 |
1 |
1 godz. w tygodniu |
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie powinny złożyć do 10.02.2020 r. wypełniony formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie, u szkolnego koordynatora lub w biurze projektu.
Szczegółowe zasady rekrutacji określa Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności.” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020 będący załącznikiem nr 1 Zarządzenia 102/2020 Burmistrza Miasta Chełmna
z dnia 24 sierpnia 2020 r.
Osoby do kontaktu:
Marlena Nowak –szkolny koordynator SP4, tel. 698 834 192
Kierownik projektu: Magdalena Ludwikowska tel. 500 234 177
Biuro projektu (siedziba) Centrum Obsługi Placówek Oświatowych w Chełmnie
ul. Kościuszki 11, 86-200 Chełmno
*************************************************************************************************************
Ogłoszenie nr 3 /2020/SP
O G Ł O S Z E N I E
Zapraszamy do udziału w projekcie
pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt jest realizowany zgodnie z wnioskiem złożonym przez Gminę Miasto Chełmno w odpowiedzi na konkurs nr RPKP.10.02.02-iż.00-04-305/19 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Oś Priorytetowa 10. Innowacyjna Edukacja. Działanie 10.2 Kształcenie ogólne i zawodowe. Poddziałanie 10.2.2 Kształcenie ogólne.
Oferta:
|
Nazwa zajęć |
Liczba uczniów |
Liczba grup |
Czas |
||
razem |
dziew. |
chłopcy |
||||
I. Realizacja zadań na rzecz kształtowania |
Koło z języka niemieckiego – gr I |
6 |
4 |
2 |
1 |
1 godz. w tygodniu |
Koło z języka niemieckiego – gr II |
6 |
3 |
3 |
1 |
1 godz. w tygodniu |
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie powinny złożyć do 10.12.2020 r. wypełniony formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie, u szkolnego koordynatora lub w biurze projektu.
Szczegółowe zasady rekrutacji określa Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności.” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata
2014-2020 będący załącznikiem nr 1 Zarządzenia 102/2020 Burmistrza Miasta Chełmna z dnia 24 sierpnia 2020 r.
Osoby do kontaktu:
Marlena Nowak –szkolny koordynator SP4, tel. 698 834 192
Kierownik projektu: Magdalena Ludwikowska tel. 500 234 177
Biuro projektu (siedziba) Centrum Obsługi Placówek Oświatowych w Chełmnie
ul. Kościuszki 11, 86-200 Chełmno
*************************************************************************************************************
Zapraszamy do udziału w projekcie
pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności”
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności” realizowany będzie w okresie od sierpnia 2020 roku do czerwca 2023 roku w Szkole Podstawowej nr 1, Szkole Podstawowej nr 2 i Szkole Podstawowej nr 4 w Chełmnie.
Gmina Miasto Chełmno złożyła wniosek w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Oś Priorytetowa 10. Innowacyjna Edukacja. Działanie 10.2 Kształcenie ogólne i zawodowe. Poddziałanie 10.2.2 Kształcenie ogólne.
Realizacja wsparcia przygotowana została na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół w zakresie zajęć dla uczniów, doskonalenia nauczycieli i wyposażenia w pomoce naukowe.
Zajęcia w ramach projektu będą stanowiły uzupełnienie działań prowadzonych przez szkoły.
W szkołach, zgodnie z założeniami konkursu, zaplanowano:
1. Działania na rzecz kształtowania i rozwijania u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy w zakresie:
a) TIK,
b) umiejętności matematyczno-przyrodniczych,
c) umiejętności posługiwania się językami obcymi,
d) umiejętności rozumienia, kreatywności, innowacyjności, przedsiębiorczości, krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów, umiejętności uczenia się i umiejętności pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy.
W ramach pierwszego działania w chełmińskich szkołach odbywały się będą różnorodne zajęcia zarówno rozwijające (informatyczne, z programowania i robotyki, matematyczne, z fizyki, chemii, biologii, geografii, szachowe, z języka angielskiego, hiszpańskiego, francuskiego oraz rozwijające rozumienie i kreatywność) jak i dydaktyczno-wyrównawcze (z matematyki, języka angielskiego, języka niemieckiego, przyrody, biologii, fizyki, chemii). Treści zajęć realizowanych w ramach kół będą wykraczały poza program nauczania, natomiast zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze będą zgodne z podstawą programową realizowaną na zajęcia lekcyjnych.
W jednym roku szkolnym, łącznie we wszystkich szkołach zaplanowanych jest do realizacji 2 884 godz.
2. Realizację procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
W ramach tego zadania prowadzone będą zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, socjoterapeutyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne. Łącznie w szkołach 896 godzin w roku szkolnym.
3. Doradztwo edukacyjno-zawodowe związane z wyborem dalszych kierunków kształcenia i uwzględniające potrzeby rynku pracy. Zajęciami w każdym roku objęci zostaną uczniowie klas VIII. Łącznie w szkołach 64 godziny w roku szkolnym.
4. Zajęcia mające na celu tworzenie warunków do nauczania opartego na metodzie eksperymentu w zakresie kompetencji matematyczno-przyrodniczych.
Celem tych zajęć jest rozbudzenie ciekawości poznawczej ucznia poprzez innowacyjne, zróżnicowane metody i formy pracy, w tym wykorzystanie doświadczeń i eksperymentów podnoszących atrakcyjność procesu nauczania. W SP-1 zaplanowano zajęcia z chemii, w SP 2 z fizyki, a w SP-4 z biologii i chemii. W każdej ze szkół prowadzone będą też międzyszkolne zajęcia eksperymentalne z: biologii z przyrodą w SP-1, z chemii w SP-2, z fizyki i matematyki w SP-4. Dodatkowym celem zajęć międzyszkolnych jest integracja uczniów ze wspólnymi zainteresowaniami z różnych szkół. W ramach projektu pracownie szkolne zostaną doposażone w sprzęt niezbędny do nauczania eksperymentalnego.
Łącznie w roku szkolnym zaplanowano w szkołach 196 godzin zajęć opartych na metodzie eksperymentu.
W ramach powyższych czterech zadań od września 2020 roku do czerwca 2023 roku (rok szkolny 2020/21, 2021/2022 i 2022/23) dla uczniów zrealizowanych będzie łącznie 12 120 godzin.
W projekcie zaplanowano również podniesienie kompetencji i kwalifikacji nauczycieli, którzy uczestniczyć będą w szkoleniach w zakresie:
a) metod indywidualnej pracy z uczniem,
b) wykorzystywania metod eksperymentu naukowego w edukacji,
c) korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych,
e) kształtowania umiejętności interpersonalnych i społecznych,
f) doradztwa edukacyjno-zawodowego,
Dzięki projektowi placówki wyposażone zostaną w pracownie przedmiotowe i doposażone w pomoc naukowe.
W Szkole Podstawowej nr 1 powstanie pracownia biologiczno – przyrodnicza i doposażona zostanie pracowni chemii.
W Szkole Podstawowej nr 2 powstanie pracownia chemiczna i doposażona zostanie pracownia fizyki.
W Szkole Podstawowej nr 4 powstanie pracownia matematyczno - fizyczna i doposażona zostanie pracownia biologii i chemii.
Każda ze szkół wyposażona zostanie w stół demonstracyjny - laboratoryjny do doświadczeń chemicznych, w narzędzia do TIK, a także pomoce dydaktyczne do zajęć rozwijających kompetencje kluczowe, do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i logopedii.
Łączna wartość pomocy naukowych - 361 938,02 zł.
Całkowita wartość projektu wynosi 1 769 206,82 zł z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny) wynosi 85% tj. 1 503 825,79 zł. i 10% dofinansowanie budżetu państwa tj. 176 911,03 zł.
Gmina wnosi wkład własny w wysokości 5% wartości projektu (88 470,0 zł.), jako niepieniężny, w postaci udostępnienia sal lekcyjnych w szkołach, w których realizowany będzie projekt.
Ogłoszenie o projekcie - pobierz
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie - pobierz
Formularz rekrutacyjny - pobierz
*************************************************************************************************************
Projekt „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności” realizowany będzie w okresie od sierpnia 2020 roku do czerwca 2023 roku w Szkole Podstawowej nr 1, Szkole Podstawowej nr 2 i Szkole Podstawowej nr 4 w Chełmnie.
Gmina Miasto Chełmno złożyła wniosek w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Oś Priorytetowa 10. Innowacyjna Edukacja. Działanie 10.2 Kształcenie ogólne i zawodowe. Poddziałanie 10.2.2 Kształcenie ogólne.
Realizacja wsparcia przygotowana została na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół w zakresie zajęć dla uczniów, doskonalenia nauczycieli i wyposażenia w pomoce naukowe.
Zajęcia w ramach projektu będą stanowiły uzupełnienie działań prowadzonych przez szkoły.
W szkołach, zgodnie z założeniami konkursu, zaplanowano:
1. Działania na rzecz kształtowania i rozwijania u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy w zakresie:
a) TIK,
b) umiejętności matematyczno-przyrodniczych,
c) umiejętności posługiwania się językami obcymi,
d) umiejętności rozumienia, kreatywności, innowacyjności, przedsiębiorczości, krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów, umiejętności uczenia się i umiejętności pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy.
W ramach pierwszego działania w chełmińskich szkołach odbywały się będą różnorodne zajęcia zarówno rozwijające (informatyczne, z programowania i robotyki, matematyczne, z fizyki, chemii, biologii, geografii, szachowe, z języka angielskiego, hiszpańskiego, francuskiego oraz rozwijające rozumienie i kreatywność) jak i dydaktyczno-wyrównawcze (z matematyki, języka angielskiego, języka niemieckiego, przyrody, biologii, fizyki, chemii). Treści zajęć realizowanych w ramach kół będą wykraczały poza program nauczania, natomiast zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze będą zgodne z podstawą programową realizowaną na zajęcia lekcyjnych.
W jednym roku szkolnym, łącznie we wszystkich szkołach zaplanowanych jest do realizacji 2 884 godz.
2. Realizację procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
W ramach tego zadania prowadzone będą zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, socjoterapeutyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne. Łącznie w szkołach 896 godzin w roku szkolnym.
3. Doradztwo edukacyjno-zawodowe związane z wyborem dalszych kierunków kształcenia
i uwzględniające potrzeby rynku pracy. Zajęciami w każdym roku objęci zostaną uczniowie klas VIII. Łącznie w szkołach 64 godziny w roku szkolnym.
4. Zajęcia mające na celu tworzenie warunków do nauczania opartego na metodzie eksperymentu w zakresie kompetencji matematyczno-przyrodniczych.
Celem tych zajęć jest rozbudzenie ciekawości poznawczej ucznia poprzez innowacyjne, zróżnicowane metody i formy pracy, w tym wykorzystanie doświadczeń i eksperymentów podnoszących atrakcyjność procesu nauczania. W SP-1 zaplanowano zajęcia z chemii, w SP 2 z fizyki, a w SP-4 z biologii i chemii. W każdej ze szkół prowadzone będą też międzyszkolne zajęcia eksperymentalne z: biologii z przyrodą w SP-1, z chemii w SP-2, z fizyki i matematyki w SP-4. Dodatkowym celem zajęć międzyszkolnych jest integracja uczniów ze wspólnymi zainteresowaniami z różnych szkół. W ramach projektu pracownie szkolne zostaną doposażone w sprzęt niezbędny do nauczania eksperymentalnego.
Łącznie w roku szkolnym zaplanowano w szkołach 196 godzin zajęć opartych na metodzie eksperymentu.
W ramach powyższych czterech zadań od września 2020 roku do czerwca 2023 roku ( rok szkolny 2020/21, 2021/2022 i 2022/23) dla uczniów zrealizowanych będzie łącznie 12 120 godzin.
W projekcie zaplanowano również podniesienie kompetencji i kwalifikacji nauczycieli, którzy uczestniczyć będą w szkoleniach w zakresie:
a) metod indywidualnej pracy z uczniem,
b) wykorzystywania metod eksperymentu naukowego w edukacji,
c) korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych,
e) kształtowania umiejętności interpersonalnych i społecznych,
f) doradztwa edukacyjno-zawodowego,
Dzięki projektowi placówki wyposażone zostaną w pracownie przedmiotowe i doposażone w pomoc naukowe.
W Szkole Podstawowej nr 1 powstanie pracownia biologiczno – przyrodnicza i doposażona zostanie pracowni chemii.
W Szkole Podstawowej nr 2 powstanie pracownia chemiczna i doposażona zostanie pracownia fizyki.
W Szkole Podstawowej nr 4 powstanie pracownia matematyczno - fizyczna i doposażona zostanie pracownia biologii i chemii.
Każda ze szkół wyposażona zostanie w stół demonstracyjny - laboratoryjny do doświadczeń chemicznych, w narzędzia do TIK, a także pomoce dydaktyczne do zajęć rozwijających kompetencje kluczowe, do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i logopedii.
Łączna wartość pomocy naukowych - 361 938,02 zł.
Całkowita wartość projektu wynosi 1 769 206,82 zł z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny) wynosi 85% tj. 1 503 825,79 zł. i 10% dofinansowanie budżetu państwa tj. 176 911,03 zł.
Gmina wnosi wkład własny w wysokości 5% wartości projektu (88 470,0 zł.), jako niepieniężny, w postaci udostępnienia sal lekcyjnych w szkołach, w których realizowany będzie projekt.