Z ogromną przyjemnością zawiadamiamy, że w naszym mieście odbędzie się ogólnopolska konferencja "Edukacja z sercem" ❤️💕.
Na wydarzenie, którego jesteśmy głównym organizatorem, zapraszamy w walentynki, 14 lutego br. Zapewniamy fantastyczną atmosferę, wspaniałych prelegentów - widzicie ich na grafice😍- oraz pogawędki przy kawie i ciachu 😍.
Wstęp na konferencję jest bezpłatny, ale liczba miejsc ograniczona. Link do zapisów opublikujemy po 17.01.
Wkrótce też przedstawimy szerzej naszych prelegentów.
Do zobaczenia!
 
 edukacja z sercem1edukacja z sercem2edukacja z sercem3

O G Ł O S Z E N I E

Zapraszamy do udziału w projekcie
pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności v. 2” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Projekt jest realizowany zgodnie z wnioskiem złożonym przez Gminę Miasto Chełmno w odpowiedzi na konkurs nr FEKP.08.13-IZ.00-076/23 w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 współfinansowanego z Europejskiego Fundusz Społecznego Plus. Priorytet: 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego. Działanie: 8.13 Kształcenie ogólne ZITy regionalne

Oferta wsparcia dla nauczycieli

Lp.

Temat szkolenia

Liczba uczestników w grupie

Liczba grup

Czas trwania

1.

 Jak efektywnie uczyć i oceniać pracę uczniów

SP1 – 4 nauczycieli
SP2 – 5 nauczycieli
SP4 – 6 nauczycieli

1

5 godzin

2.

 Strategie uczenia się

SP1 – 3 nauczycieli
SP2 – 6 nauczycieli
SP4 – 6 nauczycieli

1

5 godzin

3.

 Sztuczna inteligencja - szansa czy zagrożenie

SP1 – 4 nauczycieli
SP2 – 6 nauczycieli
SP4 – 5 nauczycieli

1

5 godzin

4.

 Jak rozwijać kompetencje 4K

SP1 – 4 nauczycieli
SP2 – 5 nauczycieli
SP4 – 6 nauczycieli

1

5 godzin

Szczegółowe zasady rekrutacji określa Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pn. „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności v 2”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 współfinansowanego z Europejskiego Fundusz Społecznego Plus, będący załącznikiem nr 1 do Zarządzenia nr 136/2024 Burmistrza Miasta Chełmna z dnia 12 września 2024 r.

Osoby zainteresowane udziałem w projekcie powinny złożyć do 24.01.2025 r. wypełniony formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie, u szkolnego koordynatora lub w biurze projektu.

Osoby do kontaktu:
Joanna Osińska - Szkolny koordynator SP – 1,  tel. 698 071 169
Kamila Pawlicka - Szkolny koordynator SP – 2,  tel. 791 561 860
Dorota Wałęga - Szkolny koordynator SP – 4,  tel. 664 419 176
Koordynator projektu: Magdalena Ludwikowska tel. 500 234 177
Biuro projektu (siedziba) Centrum Obsługi Placówek Oświatowych w Chełmnie, ul. Kościuszki 11, 86-200 Chełmno

Program profilaktyki stomatologicznej dla uczniów - Agenci Uśmiechu

Niezbędne dokumenty (kliknij na wybrane):

-informacja dla rodziców

-formularz sprzeciwu dla rodzica/opiekuna

-karta badania do wglądu

-harmonogram gabinetu

Podpisując porozumienie w zakresie opieki stomatologicznej wszyscy uczniowie szkoły są objęci profilaktyką - rodzic ma prawo do rezygnacji wypełniając formularz sprzeciwu i dostarczając go do szkoły. 

W każdej chwili można złożyć sprzeciw bądź z niego zrezygnować.

Opieka stomatologiczna obejmuje:

- świadczenia ogólnostomatologiczne do 18 r.ż. ,

- świadczenia profilaktyczne do 18 r.ż. (zabiegi profilaktyczne wymienione poniżej).

Gabinet stomatologiczny znajduje się w budynku Szkoły Podstawowej Nr 4 w Chełmnie.

CEL PROGRAMU:

  • ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIA PRÓCHNICY U MŁODYCH PACJENTÓW
  • EDUKACJA DZIECI I MŁODZIEŻY W ZAKRESIE ZDROWIA I HIGIENY JAMY USTNEJ
  • WCZESNE WYKRYWANIE PROBLEMÓW ZDROWOTNYCH DZIĘKI REGULARNYM PROFILAKTYCZNYM BADANIOM STOMATOLOGICZNYM

Uczeń biorący udział w profilaktyce będzie zaproszony na bezpłatną wizytę do gabinetu, gdzie będzie miał wykonany pełen wachlarz świadczeń refundowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia m.in.:

  • badanie lekarskie kontrolne, które obejmuje instruktaż higieny jamy ustnej,
  • lakierowanie zębów (fluoryzacja),
  • zabezpieczenie profilaktyczne lakiem szczelinowym,
  • usunięcie złogów nazębnych ze wszystkich zębów (usunięcia złogów, osadów, kamienia nazębnego),
  • leczenie próchnicy początkowej (zastosowanie preparatu w postaci żelu),
  • leczenie zmian na błonie śluzowej jamy ustnej ( np.  zaczerwienienia, otarcia),
  • badanie żywotności zębów ( np. po przebytym urazie/upadku w przeszłości).

Każdego pacjenta chcemy regularnie przyjmować co 4-6 miesięcy by zapobiegać powstawaniu próchnicy.

Uczeń po wizycie otrzyma formularz dedykowany rodzicom z informacją jakie świadczenia zostały wykonane oraz niezbędne informacje dotyczące np. zaleconej konsultacji specjalistycznej, stanu higieny jamy ustnej u dziecka oraz jakie zęby wymagają leczenia. Z tego względu, iż zabiegi profilaktyczne są bezinwazyjne i bezbolesne rodzice nie muszą obawiać się, że dziecko będzie czuło dyskomfort/ból podczas takiej wizyty.

Transport:

W celu lepszej dostępności uczniów z innych szkół do gabinetu będzie zorganizowany transport w ramach ''wycieczki do stomatologa''. Rodzice/opiekunowie nie dostarczając formularza sprzeciwu do szkoły wyrażają zgodę na udział swojego dziecka w programie oraz transport ucznia do gabinetu.

„Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności v. 2

Projekt „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności v. 2realizowany będzie w okresie od września 2024 roku do lutego 2028 roku w Szkole Podstawowej nr 1, Szkole Podstawowej nr 2 i Szkole Podstawowej nr 4 w Chełmnie. 

Gmina Miasto Chełmno złożyła wniosek w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez  Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 współfinansowanego Europejskiego Fundusz Społecznego Plus. Priorytet: 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego. Działanie: 8.13 Kształcenie ogólne ZITy regionalne.

Realizacja wsparcia przygotowana została na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół w zakresie zajęć dla uczniów, doskonalenia nauczycieli i wyposażenia w pomoce naukowe.

Zajęcia w ramach projektu będą stanowiły uzupełnienie działań prowadzonych przez szkoły.

W szkołach, zgodnie z założeniami konkursu, zaplanowano:

1. Wsparcie w zakresie podnoszenia kompetencji kluczowych (w tym cyfrowych, społecznych), społeczno-emocjonalnych, podstawowych, przekrojowych lub związanych z zieloną lub cyfrową transformacją, w tym m.in.:

Zajęcia rozwijające kreatywność, logiczne myślenie, 4k

Zajęcia artystyczne w tym teatralne, muzyczne, plastyczne

Zajęcia geograficzne

Zajęcia eksperymentalne z chemii

Zajęcia rozwijające umiejętności i kompetencje, w tym z języków obcych 

Zajęcia z programowania z robotyką

Zajęcia rozwijające kreatywność i logiczne myślenie

Zajęcia z projektowania z drukarką 3D

Zajęcia z matematyki,

Zajęcia z edukacji medialnej

Zajęcia rozwijające umiejętności i kompetencje z informatyki

Zajęcia rozwijające umiejętności i kompetencje z programowania z robotyką

2. Wsparcie w zakresie edukacji włączającej, w tym diagnozowanie indywidulanych potrzeb rozwojowych lub edukacyjnych lub udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym przeciwdziałającej przedwczesnemu opuszczeniu systemu oświaty, w tym m.in.:

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Zajęcia rozwijające mowę z logorytmiką

Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się

3. Wsparcie na realizację działań wynikających z wychowawczej lub wspierającej funkcji szkoły lub profilaktyki problemów (m.in. edukacja prozdrowotna lub ekologiczna), w tym m.in.:

Zajęcia „Przez sport do zdrowia”

Zajęcia „Zdrowe jedzenie to podstawa”

Zajęcia przyrodniczo- ekologiczne

Zajęcia sportowo- rekreacyjne

Zajęcia kształtujące właściwą postawę ciała

Zajęcia „gimnastyka dla umysłu”

4. Wsparcie w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego.

Łącznie w projekcie od września 2024 roku do lutego 2028 roku przeprowadzonych zostanie 12 702 godzin dla uczniów i uczennic.

W projekcie zaplanowano również szkolenia dla

  1. Rozwijanie kompetencji 4K
  2. Strategie uczenia się
  3. Sztuczna inteligencja szansa, czy zagrożenie
  4. Jak efektywnie uczyć i oceniać pracę uczniów

Celem projektu jest wsparcie szkół, uczennic i uczniów, nauczycielek i nauczycieli, które przyczyni się do wyrównywania szans edukacyjnych poprzez podniesienie jakości i efektywności kształcenia, zwiększenia dostępności i włączenie społeczne. 

Cele realizowane będą poprzez:

  • rozwijanie kompetencji kluczowych, społeczno – emocjonalnych, podstawowych, przekrojowych, związanych z zieloną i cyfrową transformacją, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom w formie zajęć rozwijających uzdolnienia, umiejętność uczenia się, dydaktyczno-wyrównawczych i specjalistycznych, w tym przeciwdziałających przedwczesnemu opuszczeniu systemu oświaty,
  • podejmowanie działań wynikających z wychowawczej i wspierającej funkcji szkoły i profilaktyki problemów dotyczących m.in. edukacji prozdrowotnej czy ekologicznej,
  • wsparcie kadry, które przyczyni się do podniesienia kompetencji związanych z zawodem, kompetencji kluczowych, w tym cyfrowych, społeczno-emocjonalnych,
  • doposażenie 3 szkół w pomoce dydaktyczne.

Grupa docelowa

Uczestniczkami i uczestnikami projektu są wyłącznie uczennice/uczniowie, nauczycielki/nauczyciele, pracowniczki/pracownicy pedagogiczni szkół:

  • Szkoły Podstawowej nr 1 im. Filomatów Pomorskich w Chełmnie;
  • Szkoły Podstawowej nr 2 im. Stanisława Staszica w Chełmnie;
  • Szkoły Podstawowej nr 4 im. Wojska Polskiego w Chełmnie.

Przewidywana liczba uczniów objętych wsparciem wynosi 600 uczennic i uczniów oraz 50 nauczycielek i nauczycieli.

Do realizowanych zajęć zostaną zakupione pomoce dydaktyczne w tym: dla każdej szkoły pracownia językowa, dodatkowo dla SP- 2 informatyczna, a dla SP- 4 sensoryczna. Łączna wartość pomocy naukowych - 550 925,00 zł.

Projekt jest realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 współfinansowanego Europejskiego Fundusz Społecznego Plus. Priorytet: 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego. Działanie: 8.13 Kształcenie ogólne ZITy regionalne.

Całkowita wartość projektu wynosi 2 888 471,19 zł z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny) wynosi 85% tj. 2 455 200,51zł i 5% dofinansowanie budżetu państwa tj. 144 400,68 zł.

Gmina wnosi wkład własny w wysokości 5% wartości projektu ( 288 870,00 zł.), jako niepieniężny, w postaci udostępnienia sal lekcyjnych w szkołach, w których realizowany będzie projekt.

Formularz rekrutacyjny

Zajęcia integracyjne dla uczniów klas pierwszych odbędą się 27 sierpnia w godzinach 10.00-11.30, a zajęcia integracyjne dla oddziału przedszkolnego 29 i 30 sierpnia w godzinach 9.00-11.00. Zapraszamy